Manipulating Interface Design Features Affects Children's Stop-And-Think Behaviours in a Counterintuitive-Problem Game

نویسندگان

چکیده

The human–computer interaction (HCI) design of educational technologies influences cognitive behaviour, so it is imperative to assess how different HCI strategies support intended behaviour. We developed a neuroscience-inspired game that trains children's use “stopping-and-thinking” (S&T)—an inhibitory control-related behaviour—in the context counterintuitive science problems. tested efficacy four features in supporting S&T: (1) readiness mechanic, (2) motion cues, (3) colour and (4) rewards/penalties. In randomised eye-tracking trial with 45 7-to-8-year-olds, we found mechanic increased S&T duration, cues proved equally effective at promoting S&T, combining symbolic may have cumulative effect, rewards/penalties distracted children from S&T. Additionally, duration was related in-game performance. Our results underscore importance interdisciplinary approaches technology research actively investigates impacts learning behaviours.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

features of short story in translated and non-translated literature: a polysystemic perspective

ترجمه متون ادبی در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فرهنگ های مختلف با استفاده از متون ادبی ملل و فرهنگ های دیگر سعی در غنی کردن فرهنگ و ادبیات کشور خود دارند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ایران، ترجمه متون ادبی اروپائی که با دوران مشروطه ایرانی آغاز می شود موجب تغییرات اساسی در فرهنگ، شیوه زندگی و تفکر ایرانیان شده است. در این دوران نه تنها در امورات سیاسی و فکری کشور تغی...

15 صفحه اول

Do non-philosophers think epistemic consequentialism is counterintuitive?

Direct epistemic consequentialism is the idea that X is epistemically permissible i X maximizes epistemic value. It has received lots of attention in recent years and is widely accepted by philosophers to have counterintuitive implications. There are various reasons one might suspect that the relevant intuitions will not be widely shared among non-philosophers. This paper presents an initial em...

متن کامل

Advancing Game Design with Eye-tracking and Think-aloud Studies

Paste the appropriate copyright statement here. ACM now supports three different copyright statements: • ACM copyright: ACM holds the copyright on the work. This is the historical approach. • License: The author(s) retain copyright, but ACM receives an exclusive publication license. • Open Access: The author(s) wish to pay for the work to be open access. The additional fee must be paid to ACM. ...

متن کامل

identifying the strategies persian efl learners use in reading an expository text in english and examining its relation to reading-proficiency and motivation: a think-aloud study

هدف اصلی از این مطالعه بررسی نوع و میزان استراتژی هایی بود که دانشجویان فارسی زبان رشته ی زبان انگلیسی در حین خواندن یک متن انگلیسی به کار گرفتند. این مطالعه همچنین به بررسی تفاوت های استراتژی های مورد استفاده بین دارندگان سطح بالا و پایین درک مطلب پرداخت. نوع همبستگی بین استراتژی به کار گرفته و درک مطلب از یک سو و استراتژی به کار گرفته و انگیزه از سوی دیگر نیز در این تحقیق مورد آزمایش قرار گرف...

15 صفحه اول

A VR Interface for Design by Features

 We present the design of a Virtual Reality based user interface (VR-UI). It is the interface for the VR-DIS system, a design application for the Building and Construction industry (VRDIS stands for Virtual Reality Design Information System). The interface is characterised by a mixed representation of the task domain: an analogue “mock-up view” is being integrated with a descriptive “feature v...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: ACM Transactions on Computer-Human Interaction

سال: 2022

ISSN: ['1073-0516', '1557-7325']

DOI: https://doi.org/10.1145/3485168